Salvador Macip guanya el Premi Carlemany :: Rafael Nadal guanya el Premi Josep Pla 2012 :: Els llibres de l'any a 80grams :: La primera novel·la de Lluís Llach arribarà a les llibreries el 2 de febrer :: 20 anys de la mort de Montserrat Roig :: Ha mort Joan Agut :: 80grams celebra 3 anys de literatura catalana :: L'escriptora Muriel Villanueva guanya el Premi Just M. Casero amb la novel·la La Gatera :: Aguilera, O'Hara i Llavina, Premis Octubre 2011 :: Rànquing de tardor 80grams 2011 :: David Cirici guanya el Premi Prudenci Bertrana :: L'infern d'Alabastre guanya el rànquing d'estiu 2011 :: Pa negre, la primera pel·lícula catalana candidata als Óscars :: Ausiàs March té perfil al Facebook :: Joaquim Carbó, Premi Trajectòria Setmana del Llibre en Català :: Cabré bat rècords i el seu llibre es reedita en només una setmana :: 80grams a Catalunya Ràdio

dimecres 1 d’abril de 2009

Gerard Vilardaga

Gerard Vilardaga

Berga, 1977
És llicenciat en antropologia, diplomat en treball social i educador. Ha col·laborat en diverses publicacions com Teas+de 30 (2008), un assaig sobre el món de l’art en les persones amb discapacitats. L’any següent publicà El Convent del tèxtil: biografies mínimes (2009), llibre que recull el testimoni de les dones vinculades a una colònia tèxtil del Berguedà.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Club de lectura :: Una dona incòmoda

©lub de lectura
Una dona incòmoda
Montse Banegas
Editorial Proa
Octubre 2008

:: Entrevista Montse Banegas

VALORACIÓ PERSONAL: Aquest és sens dubte un d’aquells llibres de personatge. I ho dic en singular perquè la Mònica, la protagonista, articula el pes absolut de la novel·la i els altres personatges són mitjans per entendre la magnitud d’aquesta noia incòmoda, addicta al tabac, inestable, poruga i dura. El treball de l’autora, Montse Banegas, és francament minuciós alhora de posar en escena a la Mònica, que se’ns presenta com un ésser que a vegades ens desperta compassió, altres complicitat, altres rebuig i fins i tot simpatia. El llibre està escrit en primera persona, i això ens acosta encara més al personatge. L’etapa de vida escollida, el pas de l'adolescència a l'edat adulta, ja complicada de per sí, també ens fa sentir-nos més aprop d’ella. Tot i que a la Mónica li passen moltes coses, la majoria dolentes, el relat és versemblant i no cau en el victimisme. És un bon llibre per adolescents que es trobin en aquesta etapa, però també per tots aquells que ja l’hem passat i que en tenim un record proper. És un llibre irònic i crític amb la societat capitalista en la que vivim, amb el sector universitari en el que es mou la protagonista, i també amb el món de la psiquiatria i psicologia. Això dóna a la novel·la un fons molt interessant, que l’autora no fa evident sinó que aconsegueix emmascarar-lo dins la trama sense que ens n’adonem. Està escrit en estil directe i amb un llenguatge planer, sense artificis. Està carregat de referències bibliogràfiques i musicals i això enriqueix la novel·la. Es nota que l’autora escriu poesia, perquè es capaç de crear imatges literàries força interessants. Pel meu gust, cap a la plana 100 el llibre perd força, sobretot quan desapareix el personatge de la Clara, però aviat recupera el ritme. Es tracta d’un relat modern i urbà, que s’emmarca dins d’un tipus de literatura actual que el fa molt adequat per noves generacions de lectors. Us animo a llegir-lo i a descobrir aquesta autora.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
:: Altres llibres del club de lectura

Santiago Forné

Santiago Forné

Castelló, 1959
Ha publicat les novel·les La dona infidel (Quaderns Crema, 2002) i L’últim estiu abans de Chicago (Tabarca, 2006, Premi Ciutat de Torrent). Aquesta és la seua tercera novel·la i la primera que publica en l’editorial Tria Llibres. A més, ha fet alguna incursió en la literatura infantil (L’últim linx, Bullent, 2009, XIX Premi Carmesina).
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Notícia :: Magí Sunyer guanya el Premi Roc Boronat de Narrativa

L'escriptor reusenc Magí Sunyer ha guanyat el Premi Roc Boronat 2009 de Narrativa amb Jim, una novel·la que parteix del clàssic l'Illa del tresort de Robert L. Stevenson.


Aquest vespre s'ha fet públic el nom del guanyador del Premi Roc Boronat 2009. El guardó ha anat a parar a l'escriptor Magí Sunyer per la novel·la Jim. El premi està dotat amb 6.000 euros i l'editorial Proa edita el llibre guanyador. Jim té com a punt de partença L’illa del tresor, de Robert L. Stevenson. El relat és un drama sobre la complexitat de les motivacions humanes, una reflexió ètica sobre l’estranyesa de la realitat.
El premi Roc Boronat és una iniciativa de l'ONCE i té dues categories, una oberta a tothom i una altre per persones cegues o deficients visuals. En aquest darrer apartat els guanyadors han estat Sol, marinada, tempesta i comiat d’Antoni Jaumandreu, en l'espai de conte, i Matilde-Elena Peralta amb Els xaragalls del silenci en l'apartat de poesia. L’Organització Nacional de Cecs (ONCE) convoca els premis literaris en llengua catalana Roc Boronat des de fa deu anys en memòria d’aquest escriptor i polític republicà, promotor del Sindicat de Cecs de Catalunya, organisme que tenia com a objectiu ser l’òrgan representatiu de tots els cecs catalans en temps de la República.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Novetat :: L'any del senyor

L'any del Senyor
Eloi Vila
Ara Llibres
Març 2009


CONTRAPORTADA: Aquesta és la insòlita i meravellosa història de Biel Freixa, un jove picapedrer de Ripoll que, traït i amenaçat de mort, ha de salvar la seva vida i la d’aquells que estima acomplint una perillosa missió molt lluny de les seves terres. Però Quturba (Còrdoba), capital del califat, seu de la biblioteca més gran del món i paradís dels sentits, l’ambigüitat i els secrets... és també una ciutat plena de lladres, espies i assassins.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Presentació :: Animals destructors de lleis

Presentació Animals destructors de lleis de Ricard Salvat
Data: 1 d'abril de 2009
Lloc: Sala Mompou de la seu del Grup SGAE de Catalunya
Hora: 19.30

"Hi havia tot de ruïnes, uns ruïnes per endreçar, que aixecaven inútilment el seu crit desesperat.."

Finalment i per desig de la família, demà tindrà lloc la presentació de l'últim llibre de Ricard Salvat, que ens va deixar fa uns dies. Animals destructors de lleis (Editorial Meteora) és una novel·la increïblement oblidada del gran director teatral que narra les seves experiències com a estudiant i treballador immigrant en una Alemanya que es reconstrueix en els anys posteriors a la desfeta de la Segona Guerra Mundial. La presentació anirà a càrrec de Robert Saladrigas.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Presentació :: Vés a saber on és el cel

Presentació Vés a saber on és el cel de Blanca Tusquets
Data: 1 d'abril de 2009
Lloc: FNAC de l'Illa Diagonal
Hora: 19.30

Vés a saber on és el cel (Rosa dels Vents) és la última novel·la de la periodista Blanca Tusquets, un complex joc de casualitats que entrellacen l'amor, el dolor i la mort. La presentació anirà a càrrec de l'autora i del periodista Antoni Bassas.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Related Posts with Thumbnails