Xevi Sala, Premi Prudenci Bertrana 2016 :: La tardor literaria en català :: 80grams celebra sis anys de literatura :: Entrevista Anna Altisén :: Jo, confesso guanya el Premi Crexell 2012 :: Mor l'escriptor Emili Teixidor :: Grup 62 ja és a Google Play :: Salvador Macip guanya el Premi Carlemany :: Rafael Nadal guanya el Premi Josep Pla 2012 :: Els llibres de l'any a 80grams :: La primera novel·la de Lluís Llach arribarà a les llibreries el 2 de febrer :: 20 anys de la mort de Montserrat Roig :: Ha mort Joan Agut :: 80grams celebra 3 anys de literatura catalana :: L'escriptora Muriel Villanueva guanya el Premi Just M. Casero amb la novel·la La Gatera :: Aguilera, O'Hara i Llavina, Premis Octubre 2011 :: Rànquing de tardor 80grams 2011 :: David Cirici guanya el Premi Prudenci Bertrana :: L'infern d'Alabastre guanya el rànquing d'estiu 2011 :: Pa negre, la primera pel·lícula catalana candidata als Óscars :: Ausiàs March té perfil al Facebook :: Joaquim Carbó, Premi Trajectòria Setmana del Llibre en Català :: Cabré bat rècords i el seu llibre es reedita en només una setmana :: 80grams a Catalunya Ràdio

dijous, 28 d’abril del 2011

Concurs :: Àlbum d'imatges literàries

80grams et proposa crear un Àlbum d'imatges literàries.
Les fotografies són instants captats per la càmera dels que en poden sortir moltes històries diferents depenent de l'observador. Construeix la teva història a partir de la imatge que et proposem a continuació i deixa'ns el teu relat en forma de comentari, a continuació d'aquest post. Tens temps fins a finals de setembre i l'extensió màxima del relat és de 300 paraules. Després els blocaires triaran la imatge literària que més els agradi. Si el teu relat és el més votat, t'enduràs un lot de llibres plens d'imatges literàries.

Fotografia de Dorothea Lange ( Novembre 1936)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aquesta primavera anima't a participar a
l'Àlbum d'imatges literàries de 80grams

7 comentaris:

  1. Aquesta és la meva proposta (Quadern de mots)

    -Oh!, ja està?
    -Sí.
    -Ja s’ha acabat?
    -Sí.
    -Oh! Fa pena quan s’acaba, hi estàvem molt agust. Hi podrem tornar un altre dia al país de les ombres?
    -Clar, quan vulguis. Vols què agafem un altre?
    -Sííííí
    -Quin vols?
    -M’és igual, tria tu.
    -D’animals, nans, fades, bruixes, ninots, pallassos, monstres... de què el prefereixes.
    -No. D’aquests no. M’agraden els de nens com tu i jo. Trien un de divertit i alegre on dos nenes viatgin acompanyats d’una colla d’amics; animals, nans, fades, bruixes, ninots, pallassos, monstres... i van en vaixell pirata, o en una llapis-nau, o en un trineu volador..., i descobreixen mons, fan coses increïbles, s’espanten una mica, riuen molt, fan amics, aprenen, s’ho passen bé... com tu vulguis.
    -Va, ves a buscar el berenar mentre jo trio el llibre. T’ha canviat la cara, somrius.
    -Si, és que m’hi trobo bé dins dels llibres.
    -Jo també, i encara m’hi trobaré millor si em portes un suc ben fresquet.

    ResponElimina
  2. Els primers tons de Primavera onegen entre les
    fileres de cases devastades per la precarietat.
    Al llarg del carrer caminen pausadament la Frida i l'Otto. Serven un posat desencisat, mentre d'esma van xarbotejant les grans basses
    formades per les pluges recents. La Frida sent
    fred en sentir l'aigua filtrar-se pels descosits
    de les seves botes. L'Otto s'ajup, desdenyós, agafa un roc i sobtadament es llança a córrer esperitat. La Frida reacciona a l'acte, el segueix arrauxada pels suburbis de la vila fins
    arribar a les afores, en un descampat.
    Bleixant, es llencen damunt l'herba tendra. Així
    estirats, recolzats al terra parloteigen emmurriats:
    OTTO - Ah! Frida, avui no hem tingut sort. Ni Mr.Kent ni tampoc la grassa Mrs Edith ens han donat res. Brsss.quina ràbia! Estic emprenyat Frida.
    FRIDA - Sí, Otto, jo també ho estic. Avui per sopar no sé com m'ho faré. El plat de sopa serà
    molt aigüalit pels meus quatre germans i jo.
    OTTO - Ahir va ser millor, oi Frida. La meva mare va estar tan contenta amb el tros de chucrut. I saps que vaig fer Frida!? Doncs, el plat amb chucrut el vaip tapar i quan la mare allargà el braç damunt la taula, de tan cansada...doncs el va palpar...
    FRIDA - Sí, i avui res. Jo quasi he agafat un mos de pa quan no mirava Mrs.Edith...Peró, no...
    no hem de robar diu el Pastor a missa...
    OTTO - Va Frida, demà tibdrem més sort. No t'amoïnis. Eii, mira han brotat les petites flors...ja neix la Primavera. I també els arbres
    han florit. Uufff, renoi m'han picat a la cama,
    ufff, no sé quin insecte...uff
    FRIDA - Sí, tens raó, Otto, Otto, la Primavera
    és maca...Otto, saps una cosa? Els meus pares parlen, ho vaig sentir una nit...parlàven de marxar, saps, fugir cap a altres terres perquè no patim fam...llavors em vaig entristir molt,
    perquè tu i jo, serem sempre amics, oi Otto?
    OTTO - Sí Frida. Au va aixeca´t, anem a córrer
    darrere els ocells...
    Alícia Ventura Geis 30 Maig 2011

    ResponElimina
  3. Un cop més m'ha captivat el relat de l'Alicia! Endavant!

    ResponElimina
  4. Alícia, tant de bo tots poguéssim veure la vida des dels ulls d'un nen. Meravellós relat!

    ResponElimina
  5. L'Alícia ens dona un raig d'esperança i positivisme davant les adversitats de la vida. Felicitats!

    ResponElimina
  6. -Dius que marxes demà?
    -Si
    -L'any vinent tornareu a venir de vacances?
    -No ho se pas, cada any anem a llocs diferents...
    La nena no va poder evitar que se li entelessin els ulls.
    -Si tornes jo segur que hi seré, nosaltres no anem mai enlloc...
    -No pateixis, si no m'hi porten els pares, quan sigui gran tornaré per buscar-te
    Ella abaixà els ulls i somrigué mentre una llàgrima li relliscava per la galta.
    Ell li agafà la ma i tots dos van restar en silenci mirant el paisatge que els havia acompanyat aquells fantàstics dies d'estiu

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails